• Facebook
  • YouTube
ועד הבית
  • דף בית
  • תחזוקת הבית המשותף
  • ניהול ועד בית
  • היבטים משפטיים
  • ביטוח בית משותף
  • 0 פריטים₪0
  • דף בית
  • תחזוקת הבית המשותף
  • ניהול ועד בית
  • היבטים משפטיים
  • ביטוח בית משותף

 

ועד הבית
  • דף בית
  • תחזוקת הבית המשותף
  • ניהול ועד בית
  • היבטים משפטיים
  • ביטוח בית משותף
  • 0 פריטים₪0
  • דף בית
  • תחזוקת הבית המשותף
  • ניהול ועד בית
  • היבטים משפטיים
  • ביטוח בית משותף
ראשי » היבטים משפטיים » איך למנות חברת ניהול לבית משותף

איך למנות חברת ניהול לבית משותף

ניהול בניין מגורים מרובה דירות ודיירים הינו משימה מורכבת, הגורמת פעמים רבות לבעלי דירות לאבד עניין בניהול הבית המשותף או שאינם מסוגלים לעשות זאת בעצמם. במקרים אלו פועלים הדיירים להעביר את ניהול הבניין לידי חברה חיצונית. חברות ניהול ואחזקה מספקות את השירותים השוטפים לבניין, במקום ועד הבית.

על מנת לעבור לניהול הבניין באמצעות גורם חיצוני נדרש לבצע תהליך מוסכם וסדור, בשיתוף הדיירים, כדי למנות חברת ניהול.

מה התהליך למינוי חברת ניהול?

קיימות מספר דרכים למינוי חברת ניהול, בין היתר בשים לב לשאלת מועד המינוי.
דרך המלך היא הדרך הקבועה בסעיף 71 (ב) לחוק המקרקעין, התשכ"ט – 1969 הקובע כדלקמן:
" (1) בעלי הדירות רשאים לקבוע, בתקנון או בהחלטה שהתקבלה ברוב של בעלי הדירות ששני שלישים של הרכוש המשותף צמודים לדירותיהם, כי הניהול וההחזקה התקינה של הרכוש המשותף, כולם או רובם, יתבצעו על ידי מי שבעלי הדירות יתקשרו עמו למטרה כאמור (בחוק זה – מתחזק).
(2) החלטה לעניין התקשרות עם מתחזק מסוים או לעניין החלפתו תתקבל בידי בעלי הדירות שיותר ממחצית הרכוש המשותף צמוד לדירותיהם."
דהיינו, ראשית על בעלי הדירות לקבוע כי ניתן לנהל את הבניין באמצעות חברת ניהול (בלשון החוק – מתחזק).
החלטה כזו הינה למעשה החלטה שיש לקבל אותה פעם אחת, טרם ההתקשרות עם חברת הניהול הראשונה והיא תתקבל ברוב של בעלי הדירות ששני שליש (ומעלה) מהרכוש המשותף צמוד לדירותיהם.
יכול ואף תקנון הבניין (שנכתב ע"י יזם הפרויקט), יקבע מלכתחילה כי את הבניין צריכה לנהל חברת ניהול, שאז כלל אין צורך בקבלת החלטה ראשונית כזו.
מעת שנקבעה הוראה כאמור, החלטה על קביעת זהות חברת ניהול ספציפית או על החלפתה תתקבל על ידי אלה אשר למעלה ממחצית הרכוש המשותף צמוד לדירותיהם.
ישנם בניינים בהם קיים תקנון מוסכם בו מוענקת הזכות לקביעת זהותה של חברת הניהול (והחלפתה) בידי הנציגות.

מינוי חברת ניהול על ידי היזם

בפועל ובפרקטיקה הנהוגה כיום בהתייחס לבניינים חדשים, בעיקר בניינים רבי קומות ובנייני משרדים, היזם מכתיב מראש את ניהול הבניין באמצעות חברת ניהול ואת זהותה. ואם כך המצב אזי הכיצד הוא עושה זאת?
יזמים רבים נוהגים להחתים את רוכשי הדירות, כבר בשלב ההתקשרות הראשונית בהסכם המכר לרכישת הדירה, על סעיפים הקובעים שהבניין ינוהל על ידי חברת ניהול וכחלק מתנאי החוק מוחתמים הרוכשים גם על הסכם ניהול ואף נקבעת זהות חברת הניהול.
להסכמים אלה יש תוקף מחייב (בהסתייגויות שונות, עליהן נעמוד פעם אחרת).
ככל שיזם החתים את כלל רוכשי הדירות (או מרביתם המכרעת לכל הפחות) ע"ג הסכמי ניהול, אזי חברת הניהול קונה לעצמה מעמד של מתחזק.

מינוי חברת ניהול בקבוצת רכישה

מקום בו מבנה מוקם באמצעות קבוצת רכישה נהוג לקבוע בהסכם השיתוף כי הבניין ינוהל באמצעות חברת ניהול ולשמור לנציגות קבוצת הרכישה (במסגרת הסכם השיתוף) את הזכות לבחור חברת ניהול, לנהל עימה משא ומתן ולהתקשר עימה בהסכם. הסכם ניהול כאמור, שנערך לפי סמכות הנציגות בהסכם השיתוף הינו הסכם המחייב את כל בעלי היחידות, מעמד חברת הניהול שתפעל בהתאם יהיה מעמד של מתחזק.

יודגש כי אין מאמר זה דן בשאלת היתרונות הגלומים בניהול בית על ידי חברת ניהול מקצועית אלא מתמקד אך בדרכי המינוי.

 

• נכתב ע"י עו"ד טל גבור – מומחה בייעוץ משפטי בניהול בתים משותפים
• אין לראות באמור כתחליף לייעוץ משפטי.

אולי יעניין אותך

קבל 3 הצעות משתלמות לניהול ועד הבית

לפרטים נוספים >
מאמרים דומים
ניהול ועד בית

התקשרות ועד הבית עם בעלי מקצוע והעסקתם

המנקה, אב הבית והגנן עובדים אצלכם בבניין באופן קבוע ולא דאגתם לדווח עליהם לביטוח לאומי? במקרה של תאונת עבודה או פגיעה, תהיו חשופים לתביעה כספית. מתי בעל מקצוע ייחשב לעובד של ועד הבית הזכאי לתנאים סוציאליים?

ניהול ועד בית - יתרונות וחסרונות חברת ניהול

יתרונות וחסרונות בהעסקת חברת ניהול לבית משותף

הבתים המשותפים החדשים של היום אינם דומים לבתים שנבנו בעבר. הטכנולוגיות הרבות ששולבו במרוצת השנים מאפשרות מידה רבה מתמיד של נוחות וביטחון: חדרי לובי יוקרתיים, מספר מעליות, מערכות אבטחה, מערכות פינוי פסולת ועוד. חלפו הימים שבהם כל שצריך היה לדאוג למנקה, לגנן ומדי פעם לזיפות הגג.

חברת ניהול ניהול ועד בית
« פוסט קודם
פוסט הבא »
בית משותף – הגדרות

בית משותף
תקנון בית משותף
ועד הבית
אספת דיירים
המפקח על רישום המקרקעין
האגודה לתרבות הדיור
תשלום ועד בית

מחירון אחזקת מבנים
עדכונים לדוא"ל

הרשמו  כאן  ונשלח לכם  פוסטים חדשים,  טיפים מקצועיים ועדכונים על ניהול הבית המשותף.

סתם ככה, על חשבון הבית.

אודות ועד הבית

"ועד הבית" הוא המדריך האולטימטיבי לוועדי בתים בישראל. יש בו את כל מה שאתם צריכים לדעת: איך לנהל נכון את הבית המשותף, איך לתחזק אותו ואיך לשפר את איכות החיים בין ארבעת הקירות שלכם. הספר "ועד הבית" מוגש חינם ומטרתו להקל עליכם את החיים – ועד הבית ודיירים כאחד.

קטגוריות
  • ביטוח בית משותף (10)
  • בית משותף (8)
  • היבטים משפטיים (18)
  • חברות ניהול ואחזקת מבנים (13)
  • מחירון ניהול ואחזקת מבנים (1)
  • ניהול ועד בית (18)
  • ראשי (1)
  • תחזוקת בית משותף (26)
מידע נוסף

צרו קשר: tal@vaadb.co.il

אודותינו

תנאי שימוש

מאגר חברות ניהול

 

חדש בוועד הבית
כל הזכויות, כל הסמכויות – כך המפקח עוזר לדיירים ולוועד הבית לנהל את בניין

כל הזכויות, כל הסמכויות – כך המפקח עוזר לדיירים ולוועד הבית לנהל את בניין

ניהול מערכות חכמות בבניין משותף

ניהול מערכות חכמות בבניין משותף

כל הזכויות שמורות לטל רוזמן
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס